Menu

Online check-in: Hvad er det?

Online check-in: Hvad er det?

Online check-in er check-in via internettet. En alternativ mulighed er check-in i lufthavnen.

Vær opmærksom!

I tilfælde af at du køber billetter til populære flyselskaber såsom Ryanair, Wizz Air eller EasyJet, er det værd at benytte sig af online check-in, da der kan forekomme yderligere gebyrer ved check-in i lufthavnen.

Hvad er check-in, og hvorfor skal det gøres?

Each passenger must have a boarding pass to take a seat on the plane (a ticket itself is not enough to board the plane!). The boarding pass is generated during check-in. There are two possibilities to make it:

Alle passagerer skal have et boardingkort for at gå ombord på flyet (kun en billet er nemlig ikke nok til at komme ombord på flyet!). Boardingkortet genereres under check-in. Der er to muligheder for at gøre det:

  • Online - ved hjælp af onlineformularen skal du indtaste de ønskede data og efter, at du har lavet boardingkortet, skal du udskrive det og tage det med i lufthavnen (du kan se oplysninger om online check-in i anden del af artiklen)
  • I lufthavnen - ved et flyselskabs check-in disk eller ved selvbetjening (maskine) - i dette tilfælde udskrives boardingkortet af ​​flyselskabets medarbejder eller af maskinen (du kan finde flere oplysninger i artiklen om check-in i lufthavnen).


Alle passagerer har et boardingkort, der er fyldt med data. Omfanget af dataen bestemmes af flyselskabet. Desuden kan de krævede data variere afhængigt af ruten, hvilket er relateret til visumkravet fastsat af ankomstlandet. Normalt under indtjekning skal du oplyse dit navn og køn, nummer og en række oplysninger om rejsedokumentet (ID-kort, pas) samt yderligere data, f.eks. land og data om dokumentets udstedelsesdato og gyldighed. Dette er vigtigt, fordi overholdelsen af ​​dataene på boardingkortet og dokumenterne bliver verificeret under sikkerhedskontrollen.

I tilfælde af manglende overholdelse af de nævnte data vil passageren ikke være i stand til at komme gennem sikkerhedskontrollen. Derudover tildeles pladser på flyet under indcheckning - disse oplysninger er inkluderet i det genererede boardingkort.

Er det nødvendigt at levere data under check-in? Ja, det er nødvendigt. Når du foretager reservation af en flybillet, skal du angive passagerernes fornavne og efternavne, fødselsdato og kontaktoplysninger. Boardingkortet indeholder flere detaljerede oplysninger. Dette skyldes de gældende sikkerhedskrav.

Desuden kan de nødvendige data ændre sig i tiden mellem billetkøb og flyvningen (for eksempel kan gyldighedsperioden for passet udløbe, og et nyt dokument udstedes med en anden udstedelsesdato samt nummer). Derfor foregår check-in lige før afrejse eller blot få dage før afrejse i tilfælde af online check-in.

Vær opmærksom! Alle passagerer skal have sit eget boardingkort udfyldt med de krævede data samt et identitetsdokument, der bekræfter deres kompatibilitet med den aktuelle situation.

Takket være eSky er check-in nemt!

eSky gør det muligt for sine kunder, der har købt billetter til Ryanair, Wizz Air eller EasyJet, at checke ind online via hjemmesiden. Denne handling kan foretages efter at have modtaget en flybillet indenfor 30 dage (hvis du har reserveret plads) eller fra 48 timer og op til 3 timer før afrejse (hvis du ikke har booket plads) hos Wizz Air. I tilfælde af at du har booket en billet hos Ryanair kan du checke in fra 2 dage og op til 2 timer før afrejse (hvis du har reserveret pladser - fra 60 dage før afrejse). EasyJet tillader passagerer at checke ind online fra 30 dage og op til 2 timer før afrejse.

Andre flyselskaber, der tillader online check-in:

  • Air Baltic - fra 5 dage før afgang til lukning af personlig check-in i lufthavnen.
  • Alitalia (gælder kun for Light Tariff!) - fra 24 timer og op til 2 timer før afrejse.
  • Ukraine International Airlines - fra 48 timer (med undtagelse af fly fra Amsterdam og på ruten Kiev - Bruxelles og charterfly - fra 24 timer, flyvninger fra Bruxelles, Geneve og Zürich - fra 18 timer før afrejse) til 1 time før afrejse (for flyvninger fra Tel Aviv og Zaporozhye - så lukkes check-in 3 timer før afrejse). Online check-in på ruten Kiev - Riga og Riga - Kiev koster det penge, men for andre ruter er det gratis. Fra 1. oktober 2017 skal passagerer på alle UIA-flyvninger, med undtagelse af interkontinentale flyvninger og fly fra Klaipeda, betale et ekstra gebyr for check-in i lufthavnen!
  • AirAsia (gælder kun indenrigsflyvninger) - fra 14 dage og op til 4 timer før afrejse (for AirAsia X) eller op til 1 time før afrejse (AirAsia).
  • Spirit Airlines - fra 24 timer og op til 1 time før afrejse.
  • Jet2.com - fra 28 dage og op til 5 timer før afrejse.
  • El Al. - fra 24 timer og op til 3 timer før afrejse.

I tilfælde, der ikke er nævnt ovenfor, finder check-in sted på den helt standard måde i lufthavnen - efter at have været i check-in disken (senest 2 timer før afrejse) vil passagererne modtage et boardingkort gratis.

Link til online check-in findes i e-mailen, du modtager fra eSky

Afhængigt af den købte billet, kan eSky-kunder checke ind på to måder.

Link to online check-in can be found in the email you will receive from eSky

Kunder med online check-in

Ved køb af en ekstra service - Online check-in (det er muligt, når du booker en flybillet på vores hjemmeside), vil passageren modtage en e-mail med en elektronisk billet og med et link til check-in-formularen. Takket være dette kan passageren give alle nødvendige check-in oplysninger, før flyselskabet åbner online check-in (normalt åbner online check-in 2-4 dage før afrejse). Vores konsulenter vil færdiggøre denne proces, når flyselskabets check-in starter. Du modtager dit boardingkort, som du kan udskrive. Boardingkortet sendes til den e-mailadresse, der er angivet ved reservationen, ikke tidligere end 48 timer og senest 8 timer før det planlagte afgangstidspunkt.

 

Kunder uden online check-in

Hvis passageren ikke har købt online check-in, modtager han kun en e-mail med en flybillet samt en meddelelse om datoen for afsendelse af den næste e-mail - med check-in-formularen. Denne e-mail sendes, når flyselskabet åbner for check-in (for eksempel i tilfælde af Ryanair - 48 timer før afrejse). I dette tilfælde skal du udfylde de nødvendige data, efter at du har modtaget linket til formularen, og efter at have genereret boardingkortet (det sendes til den angivne mail), skal du udskrive det og tage det med i lufthavnen.

Vær opmærksom! Kortet kan udskrives umiddelbart efter modtagelsen af ​​e-mailen eller gemmes i den bærbare hukommelse (USB-drev, smartphone, bærbar disk osv.) og udskrives på et senere tidspunkt, men det er nødvendigt at udskrive kortet inden check-in og paskontrol eller sikkerhedskontrollen i lufthavnen! Det udskrevne boardingkort skal tages med i lufthavnen med identitetsdokumentet, der også bruges til check-in. Manglen på dette resulterer i betaling af et højt strafgebyr, og i ekstreme tilfælde kan der endda nægtes ombordstigning på flyet.

Jeg kan ikke checke ind. Hvad skal jeg gøre?

  • Kontroller, om en ny flyveplan eller et nyt check-in-link er sendt til din e-mail.
  • Hvis bestillingen vedrører en større gruppe, skal du ikke indtaste mere end flere passagerer på samme tid. Hvis der er for mange passagerer, kan sessionens varighed slutte, når der indtastes data fra dokumenterne. Det er relateret til sikkerheden af dine data.

Køb online check-in hos eSky

Online check-in er en ekstra service, der kan købes, når du reserverer en billet fra nogle flyselskaber hos eSky. Det er en behagelig løsning, fordi passagererne ikke er nødt til at huske på datoen for åbningen af check-in hos de forskellige flyselskaber. Alle formaliteter i forbindelse med processen udføres på vegne af eSky-konsulenter.

Efter at have købt den nævnte service, vil eSky-brugere modtage et link til formularen, der gør det muligt at levere de data, der kræves til check-in. Alt du skal gøre er at levere de krævede data, bekræfte disse og op til 8 timer før afrejse, modtager du en mail med de boardingkort, der er klar til at blive printet ud. Boardingkortet skal udskrives og tages med i lufthavnen.

Opmærksomhed! Online check-in service via eSky er tilgængelig for flyvninger, der drives af nogle populære flyselskaber. Tjenesten kan tilføjes til indkøbskurven, mens der laves en flybillet reservation.

Ændringer efter check-in

Efter at have checket ind online, tillader Ryanair, Wizz Air og EasyJet, at du kan ændre din rejse eller passagerens navn. Omkostningerne ved såkaldte ændringer er 15 EUR/15 GBP pr. passager pr. flyvning. Efter at have købt billetten kan passagererne foretage ændringer i overensstemmelse med flyselskabets regler og eventuelle gebyrer. Der er begrænsninger på det tidspunkt, hvor en sådan ændring er mulig.

Vær opmærksom!

Passagerer, der rejser med indchecket bagage og bruger online check-in er stadig forpligtet i at deltage i standard check-in i lufthavnen.

Husk!

  • Efter online check-in er ændringer vedrørende billetten ikke længere mulige (undtagen med Ryanair, Wizz Air, EasyJet).
  • I lufthavnen skal passagererne have deres boardingkort.
  • Boardingkort kan udskrives i en sort farve.
  • Alle boardingkort skal udskrives på et særskilt ark, så den ene side af kortet forbliver uprintet.
  • I lufthavnen skal passagererne have de samme identitetsdokumenter med, der blev brugt ved check-in online.

Tips og forslag i denne artikel og relaterede artikler er kun til hjælp og orienteringsformål og må ikke udgøre grundlaget for et krav mod eSkytravel.dk.

Indeholder denne artikel de oplysninger, du ledte efter? Ja | Nej
Efter min mening er denne artikel:
Tak for din mening!