I øjeblikket foregår langt de fleste flyvninger som planlagt. Hvis du ikke modtager specifikke oplysninger fra eSky eller flyselskabet om en aflysning eller omlægning, vil dit fly have afgang som planlagt.
Hvis du ønsker at annullere eller ændre datoen for din rejse, vil flyselskaberne overveje din ansøgning i overensstemmelse med deres billetprisbetingelser.
Blev dit fly aflyst af flyselskabet? Til gengæld har du ret til at vælge en ny flydato eller en billetrefusion. Vælger du en refusion, kan du f.eks. modtage en værdikupon, point eller penge. Beslutningen om typen af refusion ligger hos flyselskabet. Hos eSky har vi, ligesom flyselskaberne, returprocedurer for at sikre, at du får den bedste løsning.
Hvordan flyselskabets flyaflysningsprocedure ser ud, afhænger af, om det er eSky eller flyselskabet selv, der kontakter dig om din booking ( læs mere om eSky-bookinger, der håndteres af flyselskaber). Du finder oplysninger om, hvem der håndterer din booking i den e-mail, vi sendte dig sammen med flybilletten.
Hvis flyaflysningsoplysningerne er blevet sendt til din e-mailadresse via eSky, vil returproceduren være som følger:
Hvis oplysningerne om flyaflysningen er blevet sendt direkte til din e-mailadresse af flyselskabet, foregår flyændrings- eller refusionsproceduren udelukkende på baggrund af flyselskabets retningslinjer. I dette tilfælde vil du modtage alle oplysninger direkte fra flyselskabet herunder oplysninger om de næste trin, en liste over tilgængelige returmuligheder samt meddelelser om sagens status. For at få en refusion skal du følge de angivne oplysninger og kontakte selve flyselskabet f.eks. via e-mail eller telefon.
Husk! En refusion for en ubrugt billet dækker udgifterne til billet- og lufthavnsgebyrer. Andre produkter eller eSky-tjenester, der leveres med billetten, kan muligvis ikke refunderes.
Dine planer er ændret, og kan du ikke bruge de købte flybilletter? Desværre er det ikke altid muligt at omlægge eller aflyse dit fly og få pengene tilbage.
Hvis du ønsker at aflyse din rejse eller ændre datoen, bedes du kontakte os via fanen "Mine bookinger" på Din eSky-konto (hvis du ikke har en konto, skal du oprette en og importere bookingen og derefter downloade eSky-mobilapplikationen for at få øjeblikkelig adgang til bookinger). Om du kan returnere en billet eller ændre rejsedatoen, afhænger af flyselskabet og den købte billet. De fleste flyselskaber tillader ikke, at du aflyser din rejse og refunderer din billet. Hvis du ønsker at ændre din flydato, vil de fleste flyselskaber tillade dig at gøre dette mod et ekstra gebyr (i tilfælde af dyrere billetpriser kan en sådan ændring være gratis). Derudover vil flyselskaber normalt ikke refundere forskellen, hvis billetprisen efter ændringen er lavere end den oprindelige billetpris.
Få mere at vide om at aflyse din rejse og refundere din flybillet her.
Venter du på en refusion for en ubrugt billet? Du kan være sikker på, at du vil modtage dine penge, hvis flyselskabet har accepteret det. Desværre er der fra tid til anden situationer, hvor flyselskaber, på grund af det øgede antal refusionsanmodninger, kan forlænge ventetiden for en refusion.
Bemærk venligst, at ventetiden for en refusion for en flyvning, der er aflyst af flyselskabet, bestemmes af flyselskabet.
Se oplysninger om, hvem der vil kontakte dig vedrørende din refusion nedenfor ( læs mere om eSky-bookinger, der håndteres af flyselskaber).
Hvis din booking håndteres af eSky (du finder denne oplysning i e-mailen med billetten, vi har sendt til dig), sender vi dig en besked om flyaflysningen, og vi vil begynde at arbejde så hurtigt som muligt på at modtage en refusion fra flyselskabet på dine vegne. Vi vil indhente oplysninger om de former for returnering, der tilbydes af flyselskabet, og vi vil tage os af din sag, indtil den er afsluttet. Vi vil holde dig opdateret om de tilgængelige returmuligheder og den aktuelle status for din anmodning. Nogle flyselskaber tilbyder en refusion i form af en værdikupon eller point, der skal bruges til køb af flybilletter, ud over en refusion til din konto eller dit kort. Refusionen er meget hurtigere, hvis du vælger værdikuponen eller pointene, end hvis du vælger at få overført penge til din konto eller dit kort.
Hvis din booking håndteres direkte af flyselskabet (du finder denne oplysning i e-mailen fra os med billetten), vil du modtage alle oplysninger om refusioner, tilgængelige former for refusion og frister for at overveje anmodninger fra flyselskabet til den e-mail, der blev angivet under bookingen. Flyselskabet vil også informere dig om statussen for din sag og give yderligere oplysninger i forbindelse med den annullerede booking. Hvis du vil vide den aktuelle status for din anmodning og ventetiden for en refusion, bedes du kontakte flyselskabet direkte via e-mail eller telefon for at få alle de nødvendige oplysninger. Bemærk, at refusionsprocessen er meget hurtigere, hvis du vælger en værdikupon eller point, der skal bruges til køb af flybilletter, end hvis du vælger at få overført penge til din konto eller dit kort.
Husk! Tilgængeligheden af returmuligheden afhænger af det flyselskab, du har en billet fra.
Spekulerer du på, hvad der er underlagt en refusion for en ubrugt flybillet købt på eSky, og hvordan du vil modtage pengene? I overensstemmelse med den praksis, som flyselskabet har vedtaget, dækker refusionen for den aflyste flyvning omkostningerne ved billetten og yderligere tjenester, der er købt direkte hos flyselskabet.
Refusionstypen afhænger af flyselskabet. Normalt tilbyder flyselskaber kun en refusion i form af en værdikupon eller point, der skal bruges til køb af en anden billet. Nogle flyselskaber tillader tilbagebetalinger.
Husk! Refusionen dækker kun de aflyste fly fra din booking. Flyselskaber refunderer ikke for flyvninger, der fandt sted i henhold til tidsplanen.
Spekulerer du på, hvordan og hvor hurtigt du får refunderet en annulleret Fly+Hotel-pakkebooking fra eSky? I henhold til loven om rejsepakker og tilknyttede rejsearrangementer tager refusionsprocessen op til 14 dage.
Pengene vil blive returneret ved hjælp af den samme metode, der blev anvendt til betalingen. Når vi har behandlet din refusion, giver vi dig med det samme besked via e-mail.
Vi har sendt dig en e-mail med mulighed for at vælge eSky Wallet, eller du har modtaget oplysninger om denne løsning, og du spekulerer på, hvad det er, og hvornår du kan bruge den? eSky Wallet er en elektronisk tegnebog, hvor du vil få penge til brug på eSky som en del af salgsfremmende kampagner eller modtage en hurtig refusion for en ubrugt flybooking. Og du kan også få ekstra fordele.
Du kan kun bruge den, når du har modtaget en besked fra os med mulighed for at vælge denne form for returnering eller ved at deltage i salgsfremmende kampagner.
Du ønsker at tage på en rejse, men du ved ikke, hvor du skal flyve hen, og hvordan du forbereder dig til en tur til udlandet? I sådan en situation er det værd at bruge dokumenterede kilder, fordi reglerne for rejser rundt om i verden ændrer sig løbende og afhænger af myndighederne i de enkelte lande. Ændringerne kan omfatte typen af dokumenter, der skal vises i lufthavnen, generelle adfærdsregler ved ankomsten eller midlertidig suspension af ankomst.
For at læse de dokumenterede opdaterede oplysninger og for at kunne planlægge dine rejser med ro i sindet skal du tjekke siden, hvor vi har indsamlet oplysninger om regler og dokumenter, der kræves af verdens lande, her.
Før du tager afsted, skal du læse de officielle informationer fra myndighederne i det land, du skal til.
Planlægger du en rejse, eller har du allerede en billet, men leder du efter de seneste oplysninger om, hvorvidt du skal tage en COVID-19-test før din rejse?
Nogle lande rundt om i verden kræver en COVID-19-test forud for rejsen, hvor du viser et negativt testresultat ved ankomsten.
Har du brug for at kontakte os om din booking? Se oplysningerne nedenfor om, hvordan du gør dette for at få vores øjeblikkelige hjælp.
Hvis du ikke er en registreret bruger, skal du oprette en konto og importere din booking. Det er også værd at bruge eSky-mobilappen. Med appen får du øjeblikkelig adgang til dine bookinger til enhver tid og hvor som helst.
Hvis du ønsker at kontakte os forud for turen om noget andet, kan du skrive til os ved hjælp af kontaktformularen her.
Spekulerer du på, hvorfor dit refusionsbeløb for en flyaflysning er lavere end din eSky-booking? Det hele afhænger af, hvilke tjenester der blev købt med billetten, og hvilken beslutning flyselskabet tog i forhold til refusionsbeløbet. Det førnævnte beløb omfatter f.eks. ikke servicegebyrer og yderligere tjenester, der er købt på eSky.
I nogle tilfælde refunderer flyselskaberne for aflyste bookinger i separate betalinger, f.eks. for specifikke passagerer, hvis bookingen bestod af billetter til en gruppe personer, eller hvis den omfattede yderligere tjenester, der tilbydes af flyselskabet, såsom ekstra bagage, sædereservation osv.
Hvad er inkluderet i refusionsbeløbet? Lær mere >>
Du ved, at du skal checke ind og downloade dine boardingkort, før du rejser med fly, men leder du efter et sted at gøre dette? Det hele afhænger af, om du bliver kontaktet direkte af flyselskabet eller af eSky ( læs mere om eSky-bookinger, der håndteres af flyselskaber). Du finder de relevante oplysninger i e-mailen med flybilletten, som vi sendte til dig.
Du finder et link til indtjekningsformularen under fanen "Mine bookinger" på Din eSky-konto. Hvis du ikke har en konto, skal du oprette en og importere bookingen. Du finder også dette link i din billet. Du kan også bruge eSky-mobilappen, hvor du til enhver tid samt fra ethvert sted kan få øjeblikkelig adgang til dine bookinger. Hvis vi ikke modtager de nødvendige data fra dig op til 7 dage før afrejse, sender vi dig en påmindelse via e-mail med et link til formularen.
Du vil modtage oplysninger om online check-in direkte fra flyselskabet til din e-mailadresse. Du kan selv checke ind på flyselskabets hjemmeside og give de nødvendige data.
Vi informerer dig ofte om, at du skal checke ind og downloade dine boardingkort eller indtjekningsbekræftelser, før du rejser med fly. Hvorfor er online check-in vigtig, og hvordan skal den udføres?
Online check-in giver dig mulighed for at forberede boardingkortene, så du kan gå ombord på flyet. Når du flyver med populære billige flyselskaber (såsom Ryanair, Wizz Air, Laudamotion), er det nødvendigt at printe dit boardingkort. Hvis du ikke har udskrevet dit boardingkort, kan du blive nægtet boarding, eller du skal betale et ekstra gebyr i lufthavnen.
Indtjekningsprocessen varierer fra flyselskab til flyselskab alt efter, om du bliver kontaktet af eSky eller af flyselskabet (læs mere om eSky-bookinger, der håndteres af flyselskaber). Du finder de relevante oplysninger i e-mailen med flybilletten, som vi sendte til dig.
Vi vil foretage check-in på dine vegne. For at gøre dette skal vi i nogle tilfælde bruge dine data og dem, der rejser med dig.
Du vil modtage alle oplysninger om online check-in fra flyselskabet. Check-in skal ske på flyselskabets hjemmeside ved hjælp af den e-mailadresse, der blev angivet under bookingen på eSky.
Forbereder du dig på din rejse, og ønsker du at downloade boardingkort eller indtjekningsbekræftelser? Hvor du finder dine kort eller din bekræftelse afhænger af, om du bliver kontaktet direkte af eSky eller flyselskabet ( få mere at vide om eSky-bookinger, der håndteres af flyselskaber). Du finder de relevante oplysninger i den e-mail, vi sendte dig med flybilletten.
Dine boardingkort eller indtjekningsbekræftelser vil blive gjort tilgængelige på Din eSky-konto fra 48 til 8 timer før den planlagte afrejsetid. Hvis du ikke har en konto, skal du oprette en og importere bookingen. Derudover er det værd at bruge eSky-mobilappen, hvor du får øjeblikkelig adgang til dine bookinger når som helst og hvor som helst. Vi sender også boardingkort eller indtjekningsbekræftelser fra 48 til 8 timer før afgang til den e-mailadresse, der blev angivet, da du bestilte billetten. Hvis din rejse består af flere flyvninger, deles kortene eller bekræftelserne separat på din eSky-konto og sendes i separate e-mails - 48 til 8 timer før starten af hver flyvning.
Eksempel nr. 1
Hvis du flyver:
Du modtager boardingkort eller bekræftelser:
Eksempel nr. 2
Hvis du flyver:
Du modtager boardingkort eller bekræftelser:
Hvis der er mindre end 8 timer tilbage til din afrejse, og du endnu ikke har modtaget en e-mail med dine boardingkort eller indtjekningsbekræftelser, skal du gå til Din eSky-konto eller tjekke SPAM-mappen og sørge for at tjekke den e-mailadresse, du brugte til at foretage bookingen. Måske er dine boardingkort blevet sendt til en anden e-mailadresse, som du ejer. Bemærk! Når det kommer til flyvninger, der kræver, at yderligere oplysninger skal angives i check-in-formularen, sendes boardingkort eller indtjekningsbekræftelser først, når de krævede oplysninger er tilføjet. Hvis din booking inkluderer ekstra passagerer, skal du sørge for, at oplysningerne bliver givet for dem alle.
Hvis du selv checker ind online på flyselskabets hjemmeside, skal du downloade dine boardingkort efter check-in i henhold til oplysningerne fra flyselskabet.
Undrer du dig over, hvorfor vi ofte informerer dig om, at downloadede boardingkort eller indtjekningsbekræftelser skal udskrives, før du tager til lufthavnen? Nogle flyselskaber accepterer muligvis ikke dokumenter i form af en PDF-fil, der vises på skærmen på en smartphone eller anden mobilenhed. Et boardingkort eller en indtjekningsbekræftelse, der er printet ud, garanterer, at du kommer ombord på flyet.
For at sikre at du har lov til at gå ombord på flyet, skal du downloade og udskrive hvert boardingkort eller hver indtjekningsbekræftelse, der sendes fra eSky eller downloades fra Din konto.
Opstod der en fejl under angivelse af passageroplysninger i indtjekningsformularen, eller mens du selv checkede ind online? Giv os besked så hurtigt som muligt ved hjælp af kontaktformularen her.
Vi undersøger, hvad der skete og foreslår andre indtjekningsmuligheder, så du har ro i sindet under din rejse.
Spekulerer du på, hvordan du kan tilføje bagage, du betaler ekstra for, når du bestiller billetter, eller har du allerede en billet, og vil du gerne købe ekstra bagage? Indchecket bagage kan købes på eSky, når du booker en billet eller bagefter. Dog senest 48 timer før afgang.
Hvis du vil købe bagage, skal du gå til fanen "Mine bookinger" på Din eSky-konto. Hvis du endnu ikke har en konto, skal du oprette en og importere din booking. Det er også værd at bruge eSky-mobilappen, hvor du til enhver tid samt fra ethvert sted kan få øjeblikkelig adgang til dine bookinger.
Eksempler på betingelser:
Ryanair (pris pr. passager):
Wizz Air (pris pr. passager):
Oplysninger om de øvrige flyselskabers betingelser kan findes her.
*Priserne er angivet af flyselskaberne og kan ændre sig. Priserne er kun vejledende.
Leder du efter den bedste rejsemulighed, og spekulerer du på, hvilken slags bagage du kan tage med dig ombord på flyet? Normalt er der tre typer af bagage, som flyselskaber tillader: Personlig ejendel, håndbagage (i kabinen) og indchecket bagage (transporteres i flyets lastrum).
Hvis du vil tjekke, hvilken slags bagage du kan tage med dig på din rejse, eller hvis du vil købe indchecket bagage, skal du gå til fanen "Mine bookinger" på Din eSky-konto. Hvis du ikke er en registreret bruger, skal du oprette en konto og importere din booking. Det er også værd at bruge eSky-mobilappen, hvor du til enhver tid samt fra ethvert sted kan få øjeblikkelig adgang til dine bookinger.
Tjek hvad du kan medbringe ombord på flyet, og hvad du kan transportere i indchecket bagage her!
Spekulerer du på, hvad fordelene ved at købe prioriteret boarding er? Først og fremmest giver det passageren mulighed for at tage plads i prioritetskøen og undgå lang ventetid for at gå ombord på flyet.
Nogle populære lavprisflyselskaber (såsom Ryanair og Wizz Air) giver passagererne mulighed for at tage ekstra håndbagage med sig som en del af denne service. Dette er dog ikke en regel, så tjek, hvad der er inkluderet i denne service, hver gang du køber prioriteret boarding.
Prioriteret boarding kan købes, når du booker en billet eller på et senere tidspunkt på Din eSky-konto. Hvis du ikke er en registreret bruger, skal du oprette en konto og importere din booking. Det er også værd at bruge eSky-mobilappen, hvor du til enhver tid samt fra ethvert sted kan få øjeblikkelig adgang til dine bookinger.
Husk, at den tilladte bagage bliver besluttet af hvert flyselskab individuelt, hvilket betyder, at det er bedst at tjekke, hvor meget du kan tage med dig hver gang, før du køber en flybillet.
Vil du tjekke den aktuelle status for din booking samt dens detaljer? Den måde, du kan tjekke dens status på, afhænger af, om du kontaktes af eSky eller direkte af flyselskabet (læs mere om eSky-bookinger, der håndteres af flyselskaber). Du finder alle relevante oplysninger i e-mailen med flybilletten, som vi sendte til dig.
Den aktuelle status for din flybooking, hotelbooking og Fly+Hotel-booking kan findes under fanen "Mine bookinger" på Din eSky-konto. Hvis du ikke har en konto, skal du oprette en og importere bookingen. Derudover er det værd at bruge eSky-mobilapplikationen, hvor du til enhver tid samt fra ethvert sted kan få øjeblikkelig adgang til dine bookinger.
Vil du kende til flere funktioner på Din konto? Læs denne artikel.
For at logge ind eller oprette Din eSky-konto - klik her.
I tilfælde af ændringer i flyveplanen eller en aflysning af flyvningen sender vi dig også en e-mail. Vi anbefaler, at du tjekker din flyveplan på din eSky-konto 12 timer før det planlagte afgangstidspunkt og følger med i de indgående meddelelser til den e-mailadresse, der blev angivet, da du bookede dine billetter.
Du kan tjekke den aktuelle status for din booking på flyselskabets hjemmeside ved at logge ind med de data, du har fået fra flyselskabet. I tilfælde af ændringer i tidsplanen eller flyaflysninger vil du modtage disse oplysninger direkte fra flyselskabet til den e-mailadresse, der blev angivet under bookingprocessen. Vi anbefaler, at du tjekker din flyveplan på flyselskabets hjemmeside 12 timer før det planlagte afgangstidspunkt og følger med i de indgående meddelelser til den e-mailadresse, der blev angivet, da du bookede dine billetter.
Vil du foretage ændringer i din booking, købe yderligere tjenester eller have direkte adgang til dens oplysninger? Hvordan du administrerer din booking, afhænger af, om du bliver kontaktet af eSky eller direkte af flyselskabet (læs mere om eSky-bookinger, der håndteres af flyselskaber). Du finder alle relevante oplysninger i e-mailen med flybilletten, som vi sendte til dig.
Oplysninger om dine flybookinger, hotelbookinger og Fly+Hotel-pakker kan findes på Din eSky-konto. Du kan også bruge den til at administrere dine bookinger og give oplysninger til online check-in (for udvalgte flyselskaber). Med hjælp fra din eSky-konto kan du nemt:
Hvis du ikke er en registreret bruger, skal du oprette en konto og importere din booking. Det er også værd at bruge eSky-mobilappen, hvor du til enhver tid samt fra ethvert sted kan få øjeblikkelig adgang til dine bookinger.
Vil du se flere muligheder for, hvad du kan gøre med Din konto? Læs artiklen.
For at logge ind eller oprette Din eSky-konto - klik her.
Du kan administrere din booking, finde oplysninger om den aktuelle flyveplan samt rejseoplysninger på flyselskabets hjemmeside. Flyselskabet vil give dig alle oplysninger om mulighederne, når det kommer til administrering af din booking samt den foretrukne kontaktmetode til den e-mailadresse, der blev angivet ved køb af flybilletterne.
Har du brug for oplysninger om statussen for din booking, men kan du ikke finde din bookingbekræftelse nogen steder? Brug fanen "Mine bookinger" på Din eSky-konto, hvor du finder alle relevante oplysninger om din rejse. Hvis du ikke er en registreret bruger, skal du oprette en konto og importere din booking. Det er også værd at bruge eSky-mobilappen, hvor du til enhver tid samt fra ethvert sted kan få øjeblikkelig adgang til dine bookinger.
Derudover sender vi dig en bekræftelse via e-mail, når bookingen er foretaget. Hvis du ikke kan finde en besked fra os i din indbakke, skal du tjekke spammappen og sørge for, at den e-mailadresse, der blev angivet, da bookingen blev foretaget, var korrekt. Du kan også sende e-mailen med din booking til din e-mailadresse igen ved hjælp af Din konto eller bruge en dedikeret formular - her.
Har du brug for dit eSky-bookingnummer eller flybookingnummer for at kontakte os, eller når du allerede er på vej til lufthavnen? Alle detaljer, herunder de nævnte numre, kan findes under fanen "Mine bookinger" på Din eSky-konto. Hvis du ikke har en konto, kan du også tjekke den e-mail, som vi har sendt til den adresse, der blev angivet under bookingprocessen. Derudover er det værd at bruge eSky-mobilapplikationen, hvor du til enhver tid samt fra ethvert sted kan få øjeblikkelig adgang til dine bookinger.
Hvis du ikke kan finde eller ikke har modtaget en besked fra os, bedes du sende en e-mail igen med bookingoplysningerne ved hjælp af en dedikeret formular på vores hjemmeside her.
Hvis du er sikker på, at du indtastede den forkerte e-mailadresse, da du foretog bookingen, som for eksempel en slåfejl, skal du logge ind på Din eSky-konto, hvor du kan administrere din booking og rette oplysningerne. Hvis du ikke er en registreret bruger, skal du oprette en konto og importere din booking. Det er også værd at bruge eSky-mobilappen, hvor du til enhver tid samt fra ethvert sted kan få øjeblikkelig adgang til dine bookinger.
Hvis du har brug for at foretage en ændring hurtigt, eller ønsker du at spare tid, kan du selv redigere dine oplysninger ved at bruge Din konto. Du kan også anmode om at få de forkerte oplysninger ændret via kontaktformularen ved at indsende oplysninger om bookingen (navn, dato, flyrute), men vores konsulenter beder muligvis om yderligere oplysninger for at bekræfte din anmodning - her.
En lang ventetid på at gå ombord på flyet kan i høj grad påvirke komforten ved rejser og velvære. Derfor er det værd at købe prioriteret boarding. Du kan gøre dette både ved booking af billet og bagefter, men senest 48 timer før afgang.
Hvis du vil købe denne tjeneste, skal du vælge den relevante mulighed under fanen "Mine bookinger" på Din eSky-konto. Du kan også bruge den til selv at administrere din booking. Hvis du ikke er en registreret bruger, skal du oprette en konto og importere din booking. Det er også værd at bruge eSky-mobilappen, hvor du til enhver tid samt fra ethvert sted kan få øjeblikkelig adgang til dine bookinger.
Bemærk! Prioriteret boarding er begrænset og er muligvis ikke tilgængelig.
Eksempler på betingelser:
Ryanair (pris pr. passager):
Wizz Air (pris pr. passager):
*Priserne er angivet af flyselskaberne og kan ændre sig. Priserne er kun vejledende.
Planlægger du en rejse, og spekulerer du på, hvordan du vælger og booker et foretrukket sæde på flyet? Det kan for eksempel være et vinduessæde, et sæde med ekstra benplads eller muligheden for at sidde sammen, hvis du rejser i en gruppe. Du kan købe et foretrukket sæde, når du booker en billet (mulighed kun tilgængelig for udvalgte flyselskaber) på eSky eller ved at kontakte os ved hjælp af kontaktformularen - her.
Husk, at flyselskabernes bookingsystemer tildeler tilfældige pladser på et fly til alle rejsende. Derfor, hvis du rejser i en gruppe, vil du ikke blive tildelt sæder ved siden af hinanden af flyselskabet (den eneste undtagelse fra denne regel er et barn, der rejser på et fly med hans eller hendes omsorgsperson). For at undgå sådanne gener er det værd at tilkøbe sædereservation.
Sædereservation er tilgængelig mod ekstra omkostninger, og prisen afhænger af flyselskabet og typen af det valgte sæde. Som svar på din meddelelse vil vores konsulenter sende information om ledige pladser og priser.
Prisen på tjenesten varierer fra 33 DKK til 190 DKK pr. person (for hver flyvning).*
Vær opmærksom! Antallet af frie sæder i flyet ændres dynamisk, og de valgte sæder er muligvis ikke tilgængelige.
* Priserne er angivet af flyselskaberne og kan ændre sig. Priserne er kun vejledende.
Spekulerer du på, om det er nødvendigt at bruge et kreditkort til at betale for din eSky-booking? Du kan være sikker på, at du kan betale med hjælp fra alle populære betalingsmetoder (herunder: Kreditkort, hurtige betalinger inklusiv udskudt betaling eller ratebetalingsmuligheder samt via en traditionel bankoverførsel). Betalingsmetoden kan vælges på billetbookingskærmen.
I og med at billetpriserne kun er garanteret på betalingstidspunktet, anbefaler vi at bruge kortbetalinger eller hurtige betalinger. En foreløbig billetbooking via en traditionel overførsel kan resultere i, at du skal betale ekstra for billetterne, da priserne ændrer sig løbende alt efter flyselskabets politik og ændringer i ledige pladser. Hvis en ekstra betaling til den oprindelige billetpris er nødvendig, vil vi kontakte dig, hvor vi informerer dig om beløbet og angiver, hvordan du betaler det.
Desværre tilbyder de fleste lavprisflyselskaber ikke (herunder Ryanair, Wizz Air, easyJet) muligheden for at refundere en købt billet. Flyselskaberne understreger under bookingbetingelserne, at billetterne ikke kan refunderes.
Når det kommer til kommercielle flyselskaber (f.eks. LOT, Lufthansa, Air France), er muligheden for at returnere en billet specificeret i takstbetingelserne.
Hvis du vil anmode om en refusion, skal du bruge kontaktformularen her eller tjekke de tilgængelige refusionsmuligheder på Din konto.
Er du bange for, at der kan ske ændringer i din flyveplan? Bare rolig, du vil modtage alle de nødvendige oplysninger til tiden. Notifikationsmetoden afhænger af, om du bliver kontaktet af eSky eller direkte af flyselskabet vedrørende din booking ( læs mere om eSky-bookinger, der håndteres af flyselskaber). Du finder alle relevante oplysninger i e-mailen med flybilletten, som vi sendte til dig.
Oplysninger om ændringen af flyveplanen kan findes under fanen "Mine bookinger" på Din eSky-konto. Hvis du ikke er en registreret bruger, skal du oprette en konto og importere din booking. Det er også værd at bruge eSky-mobilappen, hvor du til enhver tid samt fra ethvert sted kan få øjeblikkelig adgang til dine bookinger.
Derudover vil vi informere dig om eventuelle ændringer i den e-mail, der sendes til den adresse, der blev angivet under bookingprocessen. E-mailen vil have titlen: "VIGTIGT! Flyændring, flybillet [dit bookingnummer]." Vi sender dig også en ny billet med den opdaterede afgangstid til den e-mailadresse, der blev angivet under bookingprocessen.
Vi anbefaler, at du tjekker din flyveplan på din eSky-konto 12 timer før det planlagte afgangstidspunkt og følger med i de indgående meddelelser til den e-mailadresse, der blev angivet, da du bookede dine billetter.
Du vil modtage alle oplysninger om ændringer i flyveplaner direkte fra flyselskabet til den e-mailadresse, der blev angivet under bookingprocessen. Den nuværende flyveplan kan også findes på flyselskabets hjemmeside. Vi anbefaler, at du tjekker din flyveplan på flyselskabets hjemmeside 12 timer før det planlagte afgangstidspunkt og følger med i de indgående meddelelser til den e-mailadresse, der blev angivet, da du bookede dine billetter.
Har du allerede købt en billet på eSky, men er dine planer blevet ændret? Du kan spørge om muligheden for at ændre flyvedatoen. Husk, at det ofte er umuligt at ændre flyvedatoen uden ekstra omkostninger, og enhver ændring af bookingen skal godkendes af flyselskabet.
Hvis du vil ændre datoen for din flyrejse, skal du tjekke, om du bliver kontaktet af eSky eller direkte af flyselskabet ( læs mere om eSky-bookinger, der håndteres af flyselskaber). Du finder de relevante oplysninger i e-mailen med flybilletten, som vi sendte til dig.
Du kan finde ud af, om flyselskabet giver dig mulighed for at ændre datoen for din rejse ved at vælge "Ændr flyvedatoen" under fanen "Mine bookinger" på Din eSky-konto. Hvis du ikke har en konto, skal du oprette en og importere din booking. Derudover er det værd at bruge eSky-mobilapplikationen, hvor du til enhver tid samt fra ethvert sted kan få øjeblikkelig adgang til dine bookinger.
Bemærk venligst, at muligheden for at ændre flyvedatoen, efter at have købt din billet, afhænger af flyselskabet. Nogle lavprisflyselskaber giver dig mulighed for at ændre datoen mod et ekstra gebyr (afhængig af flyselskabet kan det endda være 169 EUR), mens nogle ruteflyselskaber kun leverer denne service under udvalgte takster.
Gebyret for ændring af flyvedatoen opkræves for hver passager for hvert flyskift af flyvningen (enkelt flyvning). Derudover kan der tilføjes en prisforskel mellem den oprindeligt købte billet og den nye billet. Flyselskaberne refunderer ikke forskellen, hvis prisen på den nye billet er lavere end prisen på den oprindelige billet.
I nogle tilfælde opkræver eSky et agenturgebyr på 203 DKK for at foretage en ændring af billetten, som er inkluderet i de endelige omkostninger ved ændringen. Dette gebyr opkræves for hver passager, som billetten er lavet til.
Kontakt venligst flyselskabet direkte for at finde ud af, om det er muligt at ændre din flyvedato. Bemærk venligst, at muligheden for at ændre flyvedatoen, efter at have købt din billet, afhænger af flyselskabet. Nogle lavprisflyselskaber giver dig mulighed for at ændre datoen mod et ekstra gebyr (afhængig af flyselskabet kan det endda være 169 EUR) mens nogle ruteflyselskaber kun leverer denne service under udvalgte takster.
Gebyret for ændring af flyvedatoen opkræves for hver passager for hvert flyskift af flyvningen (enkelt flyvning). Derudover kan der tilføjes en prisforskel mellem den oprindeligt købte billet og den nye billet. Flyselskaberne refunderer ikke forskellen, hvis prisen på den nye billet er lavere end prisen på den oprindelige billet.
Hvis du, mens du booker en billet, har begået en fejl, da du indtastede passageroplysninger, kan du spørge os om muligheden for at rette bookingen. Desværre tillader de fleste flyselskaber ikke at ændre oplysningerne på billetten. Nogle flyselskaber gør det imidlertid muligt at ændre oplysningerne til en vis grad. Omfanget og prisen på sådanne ændringer afhænger af det specifikke flyselskabs politik.
Forkerte oplysninger på billetten som for eksempel:
skal straks oplyses. Vores konsulenter vil tjekke muligheden for at rette de ovennævnte fejl, informere om mulige gebyrer for ændringen og kontakte flyselskaberne for at rette oplysningerne på billetten.
Vær opmærksom på! Mangel på specialtegn og accenter (f.eks. č, é, ö) samt mellemrum og diakritiske tegn i efternavne på billetten betragtes ikke som en fejl. Flyselskaberne bruger dem med vilje ikke.
Hvis du ønsker at ændre dine oplysninger eller anmode om at få passageroplysninger rettet, bedes du kontakte os ved hjælp af kontaktformularen - her.
Har du brug for en faktura for din eSky-booking? Hvis du vil modtage en faktura, skal du vælge "Jeg vil modtage en momsfaktura", når du booker en flyrejse eller indkvartering. Dette er den eneste måde, hvorpå du kan ansøge om en faktura for tjenester, der er købt på eSky.
Du vil modtage en faktura til den angivne e-mailadresse. Hvis der er gået flere dage, siden du har booket dit fly eller din indkvartering, og du stadig ikke har en faktura, bedes du kontakte os ved hjælp af kontaktformularen her.
Hvad kan der gøres, hvis du har brug for at ændre køberen på fakturaen efter booking af billetten? Ændring af køberens oplysninger (ikke passageren!) er muligt op til 30 dage efter køb af billetten, men ikke altid. eSky tillader ændringer af oplysningerne under følgende omstændigheder:
Det er ikke muligt at ændre oplysningerne fra en virksomhed til en anden virksomhed eller fra en virksomhed til en fysisk person.
Hvis du ønsker at ændre oplysningerne om billetkøberen på fakturaen, bedes du kontakte os ved hjælp af kontaktformularen - her.
Er du ikke sikker på, om din booking er blevet betalt med succes, eller venter du på, at betalingen bliver afsluttet? På eSky kan du nemt og hurtigt tjekke betalingsstatussen. Det kan du gøre ved at bruge fanen "Mine bookinger" på Din eSky-konto. Hvis du ikke er en registreret bruger, skal du oprette en konto og importere din booking. Det er også værd at bruge eSky-mobilappen, hvor du til enhver tid samt fra ethvert sted kan få øjeblikkelig adgang til dine bookinger.
Derudover sender vi en e-mail med en bookingoversigt og oplysninger om den vellykkede gennemførelse for betalinger, der foretages ved hjælp af et kort eller en øjeblikkelig pengeoverførsel. Passagerer, der valgte traditionel bankoverførsel, vil modtage oplysninger om den oprindelige billetbooking og den afventende betaling. Vi sender først bekræftelsen af bookingens færdiggørelse, når betalingen kan ses på vores konto.
Åbningstider
Mandag - fredag: 6:00 - 00:00 ,
Lørdag: 10:00 - 16:00 ,
Søndag: 10:00 - 16:00
Vi bestræber os på at svare så hurtigt som muligt.