Menu

Hvorfor kontakter et flyselskab mig om en eSky-booking?

Hvorfor kontakter et flyselskab mig om en eSky-booking?

Har du købt en flybillet via eSky, og modtager du e-mails om din booking fra flyselskabet? Dette kan ske, hvis du køber en flybillet fra et lavprisflyselskab (f.eks. Ryanair eller Wizz Air) på eSky. I dette tilfælde leveres bookingtjenesten direkte af flyselskabet. Find ud af hvornår dette kan ske, og hvad du skal gøre i en sådan situation.

Jeg modtager e-mails fra flyselskabet. Hvorfor?

Lavprisflyselskaber (f.eks. Ryanair eller Wizz Air) er kendt for deres lave billetpriser og omfattende rutenetværk. På grund af dette bruger passagerer ofte disse luftfartsselskabers tjenester. De lave billetpriser skyldes mange faktorer såsom brug af fjerntliggende lufthavne eller et minimumudvalg af tjenester, der er tilgængelige i billetprisen (f.eks. ingen indchecket bagage eller endda begrænsning af håndbagagens størrelse). I modsætning til ruteflyselskaber (såsom LOT eller Lufthansa) opretholder lavprisflyselskaber desuden ikke direkte kontakt med andre partnere såsom flysøgemaskiner eller turistservicesalgswebsteder med hensyn til servicering af deres brugere. Derfor serviceres folk, der booker billetter fra et lavprisflyselskab hos eSky, direkte af luftfartsselskaber.

Hvornår kan jeg få e-mails fra flyselskabet?

Du kan modtage e-mails direkte fra flyselskabet, når du har en flybillet fra et lavprisflyselskab. Derefter, når du har betalt for din booking på eSky, vil du modtage en billet fra os, hvor du finder alle oplysninger om, hvorvidt og i hvilket omfang din booking serviceres af flyselskabet eller eSky. Husk! Hvis der er e-mails fra flyselskabet i din indbakke vedrørende bookingen købt på eSky, skal du læse dem og følge oplysningerne deri.

Flyselskaber kan informere dig direkte om:

  • online check-in,
  • ændring af tidsplaner,
  • rejseregler (f.eks. behovet for at udfylde yderligere formularer),
  • andre relevante begivenheder eller anbefalinger.

Bemærk! Når du rejser med lavprisflyselskaber, for eksempel når en rejse består af flere flyvninger med forskellige flyselskaber, håndteres bookingen i nogle tilfælde helt af eSky, og du vil ikke modtage e-mails fra flyselskaber.

Hvad skal jeg gøre, når jeg modtager en e-mail fra flyselskabet vedrørende bookingen?

De fleste bookinger af flybilletter fra lavprisflyselskaber på eSky håndteres direkte af flyselskabet. Vi vil informere dig om, hvem der håndterer din booking og i hvilket omfang i e-mailen med billetten med titlen "Din elektroniske billet".

Fuld bookinghåndtering af flyselskabet betyder, at du skal overholde alle oplysningerne i de e-mails, du modtager fra flyselskabet. For eksempel: For at checke ind og finde alle nødvendige oplysninger om dit fly bedes du kontakte flyselskabet direkte. Husk, at oplysningerne om den aktuelle flyveplan også skal tjekkes på flyselskabets hjemmeside!

Men hvis du vil føje yderligere tjenester til din booking eller ændre flydatoen, kan du kontakte eSky.

Tips og forslag i denne artikel og relaterede artikler er kun til hjælp og orienteringsformål og må ikke udgøre grundlaget for et krav mod eSkytravel.dk.

Indeholder denne artikel de oplysninger, du ledte efter? Ja | Nej
Efter min mening er denne artikel:
Tak for din mening!